Az értékesítés célú szövegírás a tartalom marketing része. Nem feltétlenül a tartalom marketing szakemberek készítik el. Sokkal inkább az ő útmutatásuk, koncepciójuk alapján az erre szakosodott és képzett szövegírók feladata ez.
Míg a tartalom marketing szövegek nagy egészét jelenti egy bizonyos témában az értékesítés célú szövegírás a tényleges „rábeszélés” művészete. Ezen tartalom gyártás esetében már nem célunk és nem is dolgunk a figyelem felhívás, a termék ismertetés, bemutatás. Egyetlen célunk van. Az értékesítés.
Az értékesítés célú szövegek általában olyan direkt felületeken jelennek meg, ahol azonnal el szeretnénk érni azt a célt, hogy a tartalmat olvasó azonnali vásárlást kezdeményezzen. Ezek jellemzően a landing page oldalak.

A vásárlási szándék megerősítése, konkretizálása a cél. Az utolsó kétségek ledöntése.
Ezen szövegírási, tartalom készítési technikánál már nem gyártunk „csalit”, nem adunk kedvezményeket, nem élünk egyéb vásárlás ösztönzési praktikákkal. Arra próbáljuk rávenni a potenciális vásárlót, hogy meghozza a döntését és megnyomta az alábbi gombot.
Az értékesítési szövegírás a „kegyelemdöfés”, a tartalom marketing végcélja, a tartalom marketing „sikertörténete”. A tartalom készítő és az értékesítő közös sikerének végállomása. A sikerélmény beteljesülése. De nem csak a tartalomkészítőnek és az értékesítőnek, hanem a vevőnek is.
És valójában ez a cél.
A vevőt kell sikerélménnyel ellátni. A vevőt kell minden tartalommal úgy irányítani, hogy sikerként éljen meg egy vásárlást.
És ehhez a vevőt kell ismernünk.
Míg a tartalom marketing első fázisaiban számos olyan tartalmat kell elkészíteni, ami a termékről szól első sorban, az értékesítési szövegírásnál, már a vevő ismerete az első. Azt kell ismernünk ezen szövegek megírásánál, hogy mire mik a vevő reakciói.
Ez a legkényesebb része is a tartalom készítésnek. Az értékesítés célú szövegírás egy kötéltánc, ahol bármikor leeshetünk, ha nem ismerjük annak fortélyait, ami esetünkben azt jelenti, hogy a nem sikerült rávenni a vevőt a vásárlásra és ez kudarc.
Persze nem minden kudarcot kell kudarcélménynek megélni. Hiszen a tartalom marketing egyik feladata az is, hogy az ami elsőre nem sikerült, sikerüljön másodjára. Látogatóinkból generálhatunk – sőt célunk – visszatérő látogatókat generálni, ahol újra kezdhetjük a vásárlás ösztönzés folyamatát, amit számos klikk marketing és remarketing technikával érhetünk el. Ám ezek a technikák már a webmarketing szakemberek és a tartalom készítő szakemberek közös munkájának feladata lesz.
Mibe kerül egy megfelelő tartalom, a tartalom marketing előállítása?
Elsőként oszlassunk el egy tévhitet. A tartalom marketing elkészítése nem egyenlő a honlap tartalmának megírásával. A tartalom gyártásra, a szöveg írásra is vannak megfelelő felkészült szakemberek, ám ők, a tartalom marketing szakember által elképzelt szöveget gyártják le jó esetben, illetve kiegészítő szövegeket készítenek el.
Ám a vezető tartalmakat minden esetben az Ön tartalom marketing szakértőjének kell megírni!