Nem fontos, és nincs ilyen.
A tartartalom marketing lényege a megújulás képessége. Az a nagyon fontos tényező, hogy olyan minden esetben releváns, de változó tartalmat tudjunk előállítani, ami a mindenkori igények kielégítését szolgálja.
Tökéletes marketing tartalom ugyanakkor nem létezik. Ám az nagyon is lehetséges, hogy a tartalmak egésze olyan marketing erőt képez, amit akár tökéletes marketing tartalomnak is nevezhetünk.
A tartalom marketing és az értékesítési szövegírás ugyan nagyon hasonló tevékenység, ám mégis van a kettő közt erős határvonal. Az értékesítési szövegírás, rábeszél, a tartalom marketink rávezet. Látszólag a kettő ugyanaz, de mégsem. A tartalom marketing felcsillantja a vásárlás lehetőséget, az értékesítési szövegírás „kiprovokálja” az értékesítést. Az értékesítési szövegírás nem működhet az előkészítő tartalom marketing nélkül.

A tökéletes marketing tartalom valójában sok kis tartalom összességéből adódik. Olyan tartalmakból, amik kapcsolódnak, segítik és támogatják egymást annak érdekében, hogy a vevőink vásároljanak és minél többet vásároljanak. Egész pontosan, hogy tőlünk akarjanak vásárolni.
A kétkedés jogos: miért is vásárolna bárki a tartalom alapján?
A pontos válasz megadása előtt tisztáznunk kellene, mi is a tartalom. Mit nevezünk tartalomnak.
Nos a tartalom nem egy honlapon lévő szöveghalmaz. Főleg nem egy olyan szöveghalmaz, amit nem szövegíró szakember írt meg. Általában marketing szempontból azok a „tartalmak” csak kitöltő szövegek, valódi „értékük” nincs. A honlap látogatójából semmilyen reakciót nem váltanak ki, azon kívül, hogy; na ez is ugyanaz, mint a többi.
A valódi tartalom éppen az ellenkezője. A látogatóból azonnal érdeklődést vált ki, és meg akar ismerkedni a tartalommal.
Tartalomkészítőként, a honlapkészítő szakember kollégáimmal sokszor rácsodálkozunk arra, amikor egy megrendelésben a menü felsorolásnál az szerepel, hogy „főoldal”, „rólunk”, „bemutatkozás”, és gyakorlatilag egyetlen utalás nincs ott, a fő helyen, a legfontosabb helyen a termékre, szolgáltatásra, arra, amit értékesíteni szeretnénk a végcélként.
És ezt nem szoktuk érteni.
Egy honlap esetében is tartalmat gyártunk. Két féle tartalmat. Egy értékesítési tartalmat, és egy általános tartalom marketing eszközök segítségével, vagy azok segítségére készülő tartalmat. Mindkét esetben a végcél az értékesítés, a vevő meggyőzése. És lássuk be, a főoldal, a rólunk, a bemutatkozás ezeket a célokat nem szolgálja. A vásárlóinkat a főoldal esetén is, az érdekli ami miatt ellátogatott honlapunkra. A termék, vagy a szolgáltatás vagy velük kapcsolatos információ. És egyáltalán nem érdekli, a rólunk-bemutatkozás párosítás.
A mai világ termék központú és személytelen. Felgyorsult és az interaktivításra van kihegyezve.
Ha tartalmat készítünk, ezeket figyelembe kell venni és ha szükséges folyamatosan változtatni kell a használt módszereket. Éppen ezért nincs és soha nem lesz tökéletes taralom. Tartalmak lesznek melyek egésze olyan releváns egységet alkothat, hogy elérje a célját, a vásárlás ösztönzést.
Tartalom készítőként, tartalom marketig szakértőként, tehet soha nem az a feladat, hogy elkészítsünk egy tökéletes tartalmat, hanem, hogy elkészítsünk egy olyan tartalom halmazt melynek az egésze képes olyan kommunikációt elérni, mely a potenciális érdeklődőből vásárlót, majd a későbbiekben „márkahű” vásárlót generáljon.
Mibe kerül egy megfelelő tartalom, a tartalom marketing előállítása?
Elsőként oszlassunk el egy tévhitet. A tartalom marketing elkészítése nem egyenlő a honlap tartalmának megírásával. A tartalom gyártásra, a szöveg írásra is vannak megfelelő felkészült szakemberek, ám ők, a tartalom marketing szakember által elképzelt szöveget gyártják le jó esetben, illetve kiegészítő szövegeket készítenek el.
Ám a vezető tartalmakat minden esetben az Ön tartalom marketing szakértőjének kell megírni!